deosebIT Soft

Cât costă un site web sau un magazin online în 2022?

Cat costa un site web sau un magazin online în 2022?

Prima intrebare pe care o primim la o intalnire cu un potential client este „Cat costa un site web?”. Nu de putine ori se intampla ca, dupa ce primesc oferta de pret, acestia sa nu ne mai raspunda la telefon. Avand în vedere diferenta de preturi din acest sector, este de inteles ca, atunci cand clientul primeste o oferta de la o agentie de webdesign de 10 ori mai mare decât o oferta de la un incepator, sa nu mai raspundă. Dar, din pacate, alegerea colaborarii cu un beginner implică riscul ca proiectul să nu fie ceea ce isi doreste. Prin urmare clientul nu este multumit si reapeleaza la ajutorul agentiei de webdesign, ajungand astfel, sa plateasca mai mult decat oferta initiala.

De aceea, intrebarea corecta este „Ce îmi doresc eu de la site-ul meu?” si nu „Cat costa un site?”. Daca mergi pe principiul doar să fie, conceptul este unul gresit, iar suma achitata pentru proiect o poti considera pierduta. Daca, in schimb, vrei ca site-ul tau sa iti reprezinte business-ul si chiar sa ajute la succesul afacerii tale, este important sa intelegi ca necesita o investitie continua (actualizari permanente, SEO, promovare Google Ads, etc.).

In concluzie, realizarea unui site sau a unui magazin online nu are un pret fix, ca un produs care se vinde la raft! Acesta se stabileste in urma unei discutii clare, in care clientul ne explica exact ce isi doreste, unde vrea sa ajunga si ce rezultate sa obtina.

Factorii principali care influenteaza costul unui site sunt:

Tipul site-ului 

– in functie de domeniul de activitate si nevoile businessului tau poti opta pentru blog, site de prezentare, catalog de produse sau magazin online.

Platforma folosita 

– in cazul in care iti doresti o tema de la 0 (personalizata), costul va fi mai ridicat, deoarece implică realizarea acesteia de la început, prin urmare dureaza mai mult. Daca totusi preferi utilizarea unei platforme, fie ca e o tema custom sau una gratuita, lucrurile stau diferit. Se poate utiliza o platforma open source, precum WordPress sau una ce se achita lunar, cum ar fi Shopify.

Instrumentele necesare

– intalnirile avute inainte de a crea oferta au rolul de a intelege nevoile afacerii si de a clarifica dacă trebuie sa adaugam functionalitati custom sau daca implică alte costuri suplimentare.

Functionalitati 

– in cazul in care iti doresti doar un site de prezentare si pui la dispozitie toate datele de care avem nevoie, imagini, texte si orice alte materiale necesare, timpul de realizare este mai scurt si automat pretul este mai scazut. Daca in schimb ai nevoie de un magazin online, cu zeci sau sute de produse care trebuie incarcate manual, timpul de realizare este mai mare, iar pretul la fel.

Astfel, realizarea unui site in cadrul agentiei deosebIT Soft inseamna:
– blog, pagina de prezentare – de la 500 Euro + TVA;
– site de prezentare, catalog de produse – de la 1000 Euro + TVA;
– magazin online – de la 1500 Euro + TVA.