Optimizare SEO
În ultima perioadă auzi tot mai des de optimizare SEO, dar știi ce înseamnă?
Ce este și cum funcționează optimizarea SEO?
Ca să îți poți da seama de cum funcționează, mai întâi este nevoie să îți oferim o definiție în termeni cât mai clari și ușor de înțeles. În engleză, SEO este acronimul de la Search Engine Optimization se traduce prin optimizarea website-urilor pentru motoarele de căutare. Altfel spus, acest termen se referă la procesul prin care un site este adus cât mai sus în rezultatele tuturor motoarelor de căutare.
Dintre toate acestea, Google este cel mai folosit. Din această cauză, mare parte din activitatea unui specialist SEO este direcționată către studierea algoritmului Google. Numărul vizitatorilor este direct proporțional cu poziționarea site-ului în paginile de rezultate ale motoarelor de căutare. Cu cât un site este mai bine clasat în rezultate, cu atât va crește indicele celor care îl vizitează și invers.
Pentru a putea spune că un site este optimizat trebuie ca, în urma aplicării strategiilor, acesta să apară în cadrul tuturor tipurilor de căutări, iar aici facem referire la imagini, hărți, știri, videoclipuri și altele, însoțite obligatoriu de un text.
Tu știi cum să folosești cuvintele cheie?
Un rol foarte important în stabilirea strategiei SEO îl joacă alegerea cuvintelor cheie, cunoscute și sub denumirea de „keywords”. Dar cum funcționează acestea? Ei bine, cuvintele introduse în bara motorului de căutare sunt cele după care acesta face selecția în toate paginile de internet indexate în urma cărora apar rezultatele așteptate. În altă ordine de idei, aceste keywords sunt termenii după care un utilizator se ghidează într-un motor de căutare și după care poate filtra eficient rezultatele afișate.
O alegere corectă a cuvintelor cheie are numeroase avantaje, printre care: îmbunătățirea capacității de înțelegere a comportamentului de căutare și de cumpărare al utilizatorilor de internet. Totodată, se poate diversifica portofoliul de produse/servicii în funcție de cerere. Se poate realiza o mai bună analiză a concurenței și se poate structura corect site-ul. Intr-o manieră care să fie benefică atât pentru SEO cât și pentru experiența utilizatorului.
Tips & Tricks - optimizare SEO
Pentru a-și face treaba mai ușoară, specialistul SEO are în ajutor câteva instrumente online care îi permit să identifice și alți termeni potențial relevanți. Printre acestea se numără:
1. KeyWord Planner – oferă posibilitatea de a filtra căutările în funcție de locație, limbă, cuvinte cheie sau coordonate temporale.
2. Google Trends – arată cât de popular este cuvântul căutat.
3. Ubersuggest – sugerează keywords în funcție de căutările de pe internet.
4. SEMRush – ajută la identificarea și monitorizarea performanței cuvintelor cheie.
Nu trebuie să uiți că textul pe care îl prezinți utilizatorilor trebuie să fie relevant și bine structurat, astfel încât să se poată diferenția de altele prin cuvintele cheie. După cum spunea însuși Bill Gates, „content is King”. Așadar, un conținut bine explicat, care cuprinde și grafice sau imagini cu descrieri te va departaja cu ușurință de restul competitorilor.
Ca să concluzionăm
Toate afacerile, mici sau mari, au nevoie de optimizare SEO. Prezența în mediul online este crucială. Dacă nu vrei să rămâi în urmă, o strategie bine conturată și care respectă regulile de bază nu are cum să dea greș. Ține cont că fiecare este bun în ceea ce face, dar mai bine lasă totul în seama unui specialist. Din fericire pentru tine, știm pe cineva. Vino la noi și hai sa discutam sau contacteaza-ne.